Geschiedenis
In de jaren ‘80 werden de beste methoden voor het zetten van tanden, ‘4-Retsume’ en ‘Mirai-Me’, ontwikkeld, met een indrukwekkende verbetering van de scherpte van de tanden. Verder werd de CI (Corporate Identity) in 1983 ingevoerd, wat de verschillende stadia in de productie in het bedrijf incorporeerde en wat de ontwikkeling van de zagen bespoedigde. Ook het concept van full-scale design werd geïntroduceerd, wat maakt dat ook het ontwerp en design van het merk, de producten, verpakkingen, catalogi etc… één geheel vormen.
Gomtaro en Gomboy, trend-zettende producten omdat ze voor het eerst rubber gebruikten in het heft van de zaag, werden gelanceerd in 1985. Vooral de Gomtaro maakte furore in de industrie en kreeg de Good-Design Prijs toegekend in datzelfde jaar.
De Gomboy zette de standaard voor de vouw-zagen in de ogen van vele gebruikers. Later werden vele prachtige zagen in de markt geïntroduceerd, alle met de typische Silky kwaliteit en Silky design.
Het koesteren van wat ons nog rest aan natuur is een belangrijk vraagstuk in het voortbestaan van de mensheid. Daarom moeten we jonge bomen planten en de oude bomen goed verzorgen, wat onze kinderen alleen maar ten goede kan komen.
Silky heeft de wens om ecologisch vriendelijk te zijn door het maken van handzagen. Silky maakt zagen die zowel mens- als boomvriendelijk zijn, en doet haar best dit gevoel over te brengen, niet alleen in Japan, maar over heel de wereld. Deze wens komt nu dagelijks tot vervulling – De passie van Silky slaat zijn vleugels uit en vliegt de wereld rond. Onze producten, met haar gegarandeerde kwaliteit, worden wereldwijd geapprecieerd door professionele gebruikers, en maken Silky als bedrijf groeien, als maker van originele zagen.